torsdag 30 september 2010

Lidingöloppet


Efter en lång träningsperiod var det då äntligen dags för den stora utmaningen, Lidingöloppet!
Målet var att klara den magiska tiden 2.15 och att få hänga den åtråvärda silvermedaljen runt halsen. Starten gick bra och jag kom iväg utan problem. Kunde dock konstatera att det var riktigt trångt! Första kilometern höll jag 4.20 tempo enligt min klocka men fick panik när jag nådde första kilometer markeringen.....5.30. Klart den längsta kilometer jag sprungit. Fick lite panik och sprang nästa kilometer i 4 min/tempo.
Till 15 km var det mesta ok och löpningen gick bra. Men vad händer, krampkänningar i höger vadmuskel! Insåg direkt att 2.15 var bara att glömma. Nu blev målet att ta sig runt banan.....
Sträckan 15-20.2 (Grönsta) höll jag 4.58/tempo trots kramp och rejäla backar.
När väl mållinjen passerades blev tiden 2.21.07 och placering 669.
Till nästa år blir det att lägga in mer backträning/distanslöpning i kuperad terräng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar