måndag 23 juni 2014

Midsommar 2014

Man kan beskriva den gångna midsommarhelgen på följande vis.

- Härliga vänner/släkt
- Kallt som tusan
- Aldrig mer fotboll

Startade helgen med att snickra nya ladugårdsdörrar med brorsan, hur kul som helst! Det är en fröjd att se brorsan snickra, han har lösningar på allt! Själv kände jag mig som betjänten James, i Grevinnan och betjänten, virrig och mest ivägen;)


På midsommaraftonen var det dags för den årliga fotbollsmatchen, äldre mot yngre. Mitt lag, de äldre, började bra och hade vid halvtid bara ett underläge på två mål. Halvvägs in i andra halvlek är det fortfarande två måls skillnad. När det återstår fem minuter av matchen händer det som inte får hända. Jag hoppar och landar snett med min högerfot. Sätter högerfoten på en medspelare och känner direkt att något gått sönder. Det gör djävulskt ont! 
Exemplariskt lindad är det färd till akuten. I Brunflo möter ambulans och jag kommer direkt in på akuten och röntgen. Det konstateras att ett av mina ledband i foten är av. 
Kände mig ledsen under eftermiddagen och kvällen. Men ska nu försöka vända detta och komma tillbaka med löpningen nästa säsong, starkare än någonsin;) Nu gäller det att hitta andra träningsformer:) 
Blir långa härliga promenader med Lotta när väl leden läkt:))

ps........matchen vanns av de yngre med 6-5 (efter 5 min tilläggstid pga skada)
Ma råkes 
Guld och gröna skogar med lite morfin i kroppen;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar